FANDOM

Республіка Польща

1989 — 2035

PPR Flag
Flag Poland Herb-polland
Прапор Герб
Гімн
Мазурка Домбровського
Map of Poland adm pol
Мапа Польщі
Столиця Варшава
Мова(и) польська
Релігія католицизм
Грошова одиниця польський злотий
Площа 312 6793 км² (69-та)
Населення приблизно 38 000 000
Форма правління Президентсько-парламентська республіка
Історія
 - 14 квітня 966 Хрещення
 - 11 листопада 1918 Проголошена незалежність
 -  1989 Незалежність від СРСР
 -  2034 Знищення ІДІЛом
 -  2035 Утворення ПНР

По́льща, Респу́бліка По́льща — держава у Центральній Європі, унітарна парламентська республіка, що має в своєму складі 16 воєводств.

Історія Редагувати

Історію Польщі прийнято розглядати з X століття н.е., коли країною правив представник династії П’ястів князь Мешко I. Однак є відомості і про те, що в доісторичні часи на території сучасної Польщі була поширена тішнецкая культура, а потім і кельто-іллірійська Лужицька. З початком нашої ери з’явилися племена готів і лугіїв, походження яких достеменно невідомо.

Починаючи з VI століття, Польща була заселена слов’янськими племенами. Поступово стали з’являтися перші міста, серед них Гнєзно і Познань. Останній був столицею держави під час правління династії П’ястів. До XIV століття саме ця династія управляла Польщею. З 960 року влада була в руках Мешко I. Він став першим, хто прийняв християнство за католицьким обрядом. Під час його правління Велика Польща простягалася між річками Одра і Вісла. Мала Польща з 877 року входила до складу Великої Моравії, але Мешко I зміг в 990 році приєднати її. Також були приєднані Сілезія і Помор’я.

Старший син князя Болеслав I зміцнив самостійність країни і розширив її території. Після його смерті в 1025 році феодальна розрізненість призвела до відокремлення деяких частин. Повний розпад стався в другій половині XII століття, що призвело до політичного хаосу. У середині XIII століття почастішали набіги з боку монголо-татар і литовських язичників. Тоді князь Мазовії звернувся за захистом до Тевтонським лицарям-хрестоносцям, які допомогли відвоювати частину Прибалтики.

Возз’єднання польських володінь багато в чому сприяв Владислав I Локетек, коронований в 1320 році. Його син Казимир III також успішно правил. Він ввів ряд нових юридичних реформ під назвою «Вісліцком статути». Він хоч і не повернув виходу до Балтійського моря, але приєднав багато областей, включаючи Галичину, Поділля і Волинь. У XIV столітті влада перейшла до Ягеллонів – династії, заснованої Ягайло. Цей литовський князь згодом став польським королем і правил під ім’ям Владислав II. З його приходом значення Кракова зміцнилося.

На початку XV століття відбулася Грюнвальдська битва, в результаті якої Тевтонський орден був переможений. У 1434 року син Ягайло став одночасно королем Польщі і Угорщини. Через деякий час війни з орденом поновилися, але в 1466 році був підписаний мирний договір. У першій половині XVI століття Тевтонський орден оголосив себе васалом Польщі. У 1543 році М. Коперник представив свою теорію про обертання Землі навколо своєї осі. У другій половині XVI століття король Сигізмунд III переніс королівський двір до Варшави.

Протягом XVII-XVIII ст. на території Польщі відбувалося чимало воєн. Спочатку була битва під Клушино, після якої син Сигізмунда зміг зайняти московський трон. У 1655 році почалися шведські війни. У 1772 році Польща втратила деякі прикордонні області, які відійшли до Росії, Австрії і Пруссії. У 1807 році Наполеон вперше вторгся до Польщі. У 1830 році відбулося Листопадове повстання, а в 1863 – Січневе. У листопаді 1918 року Польща була оголошена незалежною державою зі столицею у Варшаві. Через три роки була підписана сучасна конституція. В 2033 почалося Вторгнення ІДІЛ в Європу, в наслідок якої Польща була знищена. В 2035 після ліквідації ІДІЛ польська державність була відновлена у вигляді ПНР
Таймлайн "Захід Європи"
КраїниNew Ukraine Flag Нова Україна  • Ukraine Flag Україна  • PPR Flag ПНР  • Прапор ЗУНР (захід європи) ЗУНР  • Flag Poland Польща